سايكو
سايكو

انتخاب نامي مناسب براي فرزند اولين موضوعي است كه در هنگام بارداري و حتي بسيار قبل تر از آن به ذهن والدين خطور ميكند. در اين دوره ۹ ماهه زوجها روزها و ساعات زيادي را صرف فكر كردن در مورد اسم كرده و سعي ميكنند تا براي فرزندشان سنگ تمام بگذارند. اما براي انتخاب يك اسم بايد چه نكات و فاكتورهايي را در نظر بگيريم تا يك انتخاب عاقلانه و زيبا داشته باشيم با ما همراه باشيد:

به زمان توجه كنيد

استفاده از نام هاي قديمي با آواهاي دشوار حتي اگر مرتبط به افراد مهمي در گذشته نيز باشد امروزه كمتر مورد استقبال بوده و افراد بيشتر به دنبال اسامي امروزيتر ميباشند. توجه به نحوه تلفظ و نگارش اسم در انگليسي، به دليل استفاده بعنوان نام كاربري در شبكه هاي اجتماعي و اينترنت نيز نكته ديگري است كه اخيرا مهم شده است.

به آواي اسامي توجه كنيد

از نام هايي با آواي ملايم براي اسامي دختر كه هم لطافت دخترانه داشته و هم تناسب بيشتري با روحيات آن ها دارد استفاده كنيد. در انتخاب اسم پسر نيز سعي كنيد حدالامكان نامهايي كه داراي آواي مردانهتر بوده و با اسامي دختر اشتباه گرفته نمي شود را انتخاب كنيد.

متناسب با نام خانوادگي باشد

تناسب نام با نام خانوادگي در ابتدا شايد خيلي مهم به نظر نرسد ولي براي مثال اسم “حسين حسيني” با اينكه هيچ ايرادي به آن وارد نيست ولي آواي مناسبي ندارد و كمي تفاوت مي تواند تناسب را نيز به همراه داشته باشد.

خاص باشيد ولي نه زياد

گاهي در انتخاب اسم هاي پسر يا دختر خانوادهها سعي مي كنند اسامي خاص و تك را انتخاب كنند، به همين منظور هر ساله شاهد تعداد زيادي اسم من درآوردي و تركيبهاي آنچناني چند اسم با يكديگر هستيم كه آنقدرها هم جذاب به نظر نمي رسد. خاص بودن هميشه خوب نيست و بايد در اين مورد كمي مراقب باشيد و ابتدا در مورد آن خوب جستجو كنيد و معاني اسامي را نيز در نظر بگيريد.

خصوصيات فرهنگي را در نظر بگيريد

اگر ترك زبان هستيد مي توانيد از مجموعه اسامي تركي زيباي اين زبان استفاده كنيد، اگر زبان شما كردي يا لري است از نامهاي نيكوي خود براي فرزندان خود استفاده كنيد. لزومي ندارد تا تمامي اسمها مشابه يكديگر و متناسب با اسامي پرطرفدار در هر سال باشد يا مشابه فلان بازيگر تلوزيوني باشد.

به معناي اسم در زبان فارسي و انگليسي توجه كنيد

حتما قبل از انتخاب هر اسمي ابتدا معناي آنها را هم در زبان فارسي و هم در زبان انگليسي جستجو كرده و مطمئن شويد كه معناي نامناسبي ندهد. براي مثال اسم “برف” براي دختر به دليل يادآوري فصل زمستان و زيباييهاي اين فصل نامي مناسب به نظر مي رسد ولي اگر به معناي انگليسي آن توجه كنيد ميبينيد كه اصلا گزينه خوبي نيست.

خيلي تحت تاثير وقايع امروزي قرار نگيريد

شايد در زمان انتخاب نام براي فرزند خود يك اسم بطور قابل ملاحظهاي در جامعه مطرح شده كه ميتواند تحت تاثير ظهور يا درگذشت يك شخصيت بزرگ يا معروف شدن يك بازيگر تلوزيوني يا يك واقعه جهاني باشد، ولي آيا در آينده هم اين موضوع مهم خواهد بود؟ براي مثال انتخاب اسم كرونا و كوييد براي فرزند دوقلويي كه در هند متولد شده بودند نمونه نامناسب انتخاب اسم است.

اسامي كوتاه جذاب ترند

كوتاه بودن اسم هميشه يكي از بهترين مزيت ها مي باشد، اسامي كوتاه آسانتر به خاطر سپرده شده،
كوتاه بودن اسم مزيت هايي دارد كه نميتوان از آن چشم پوشي كرد، اسم كوتاه را به راحتي ميتوان در نام كاربري، روي كيك تولد، روي حلقه نامزدي يا دستبند يا هر اكسسوري ديگري به راحتي حك كرد و تلفظ آن نيز آسانتر مي باشد. بنابراين سعي كنيد تا جاي ممكن از اسامي كوتاهتر استفاده كنيد چون مانند شماره تلفن رند، كاربردي مي باشد.

در انتخاب اسامي تركيبي بيشتر دقت كنيد

استفاده از اسامي محبوب سال همواره مورد توجه پدر و مادرها ميباشد. براي مثال نام هاي محمد و فاطمه در سالهاي اخير هميشه از پرطرفدارترين نامها بوده و با تفاوت عددي بسياري از ديگر نامها جلوتر هستند. به همين دليل برخي خانوادهها سعي ميكنند تا اسامي خاصي را در تركيب با اين اسمها انتخاب كنند كه به دليل طولاني شدن و در برخي مواقع عدم آواي مناسب توصيه ميشود تا كمي در انتخاب اين اسامي توجه بيشتري شود.

به همخواني اسم با آقا و خانم بودن توجه كنيد

با اينكه بيشتر مواقع پيشوند آقا يا خانم را به همراه فاميلي خطاب مي كنند ولي استفاده آن قبل يا بعد از اسم نيز بسيار رايج است، مانند “آقا محسن” يا ” تينا خانم”. بنابراين سعي كنيد اين مورد را نيز بررسي كنيد تا صداي دلنشيني داشته و باهم همخواني داشته باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۵۰:۲۷ ] [ saman ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی