سايكو
سايكو

عشق يكي از مفاهيم عميق انسانيت است كه نمي‌توان هيچ جنبه‌اي از آن را از زندگي حذف نمود؛ معروف‌ترين و زيباترين داستان‌هاي جهان بر مبناي عشق نوشته شده‌اند و زيباترين عواطف انساني نيز در كنار عشق معنا پيدا كرده‌اند. دنياي سينما نيز از اين موضوع مستثنا نشده و فيلم‌هاي خوش‌ساخت ژانر عاشقانه و درام همواره جزو پرطرفدارترين فيلم‌ها بوده و هستند. در اين مقاله 10 فيلم پرطرفدار عاشقانه را معرفي كرده‌ايم.

 

معرفي 10 فيلم پرطرفدار عاشقانه

1.غرور و تعصب – Pride and Prejudice – ۲۰۰۵

يك فيلم اقتباسي از رمان جين آستن به همين نام كه كيرا نايتلي شخصيت اليزابت بنت را برعهده گرفت و نامزد اسكار شد. او اين نقش را به زيبايي ايفا كرد و باعث شد تصورتان نسبت به اين شخصيت مثبت تر شود. هر لحظه ي اين فيلم زيبا و دلنسين است و علاقه مندان به ژانر عاشقانه را تا پايان راضي نگه مي دارد.

فيلم عاشقانه غرور و تعصب

 

2. خواستگاري – The Proposal – ۲۰۰۹

فيلمي به كارگرداني آن فلچر و نويسندگي پتر شيارلي، درباره يك مدير كانادايي (ساندرا بولاك) و دستيار خوش‌تيپ و بلندپروازش (رايان رينولدز). او براي اقامت در ايالات‌متحده مجبور است با دستيارش ازدواج كند و سپس براي ديدن خانواده او به آلاسكا مي‌رود. سپس متوجه مي‌شويم كه اين رئيس بداخلاق چقدر آسيب‌پذير است (او سال‌ها پيش خانواده‌اش را از دست داده) و سپس عاشق دستيار و خانواده‌اش مي‌شود.

 

فيلم عاشقانه و پرطرفدار خواستگار

 

3. عشق و بسكتبال – Love & Basketball – ۲۰۰۰

در سينماي هاليوود امروز كارگردانان مطرح زن بسياري وجود دارد كه يكي از آن‌ها جينا پرينس-بايدوود، كارگردان و نويسنده مطرح است كه تاكنون فيلم‌هاي كوتاه و بلند و سريال‌هاي تلويزيوني را كارگرداني نموده و جوايز متعددي كسب نموده است. اين فيلم ورزشي داستان عمر اپس و سانا لاتان، دو بازيكن بسكتبال رقيب را نشان مي‌دهد كه از دوران كودكي عاشق هم بوده‌اند. اين فيلم فروش بالايي داشت و براي اين كارگردان جوايزي را به همراه آورد. همچنين نام او را به‌عنوان يك كارگردان مطرح بر سر زبان‌ها انداخت.

فيلم عاشقانه عشق و بسكتبال

 

4. خرچنگ -۲۰۱۵- The Lobster

برخي فيلسوفان معتقد اند اگر بعضي آدم ها چيزي از عشق نمي شنيدند، هرگز عاشق نمي شدند. واقعا اگر ما هيچ گاه در سينما و ادبيات نام عشق را نمي شنيديم اينگونه در جستجويش بوديم؟ فيلم “خرچنگ” ما را با سوال هايي از اين دست مواجه مي كند و نقش جامعه و انسان هاي ديگر را در مورد روابط عاطفي بررسي مي كند. فيلم “خرچنگ” در دنياي عجيبي با قوانيني عجيب تر مي گذرد و تماشايش ما را شوكه مي كند، مي ترساند و راجع به پيروي از قوانين جامعه خودمان به فكر فرو مي برد.

فيلم خرچنگ

 

5. من عشق هستم – I Am Love – ۲۰۰۹

تيلدا سوئينتن مي‌تواند با هر گريم و در هر نقشي درخشان ظاهر شود. او در اين فيلم ملودرام براي اولين بار با كارگردان ايتاليايي لوكا گوادانينو همكاري داشته و در نقش اما، زني كه با يك مرد اشراف‌زاده ميلاني ازدواج كرده، ظاهر مي‌شود. اما زماني كه همسر او تصميم مي‌گيرد دارايي خانوادگي را به پسر و نوه‌اش كه مي‌خواهند يك رستوران داشته باشند، واگذار كند همه‌چيز تغيير مي‌كند. او در ابتدا يك مادر و همسر معمولي است اما پس از آشنايي با آشپز اين رستوران همه‌چيز تغيير مي‌كند.

فيلم من عشق هستم

 

6. كارول – Carol – ۲۰۱۵

يك فيلم عاشقانه از تاد هينز درباره عشق ميان كارول (كيت بلانشت) و ترز بليوت (روني مارا) در دهه ۵۰ ميلادي كه بسيار تأثيرگذار است. اين فيلم توجه منتقدين را به خود جلب كرد و بسياري اين فيلم را يك فيلم ملودرام و غم‌انگيز مي‌دانند.

فيلم عاشقانه پر طرفدار كارول

 

7. بيمار بزرگ -۲۰۱۷- The Big Sick

اين فيلم بر اساس يك داستان واقعي ساخته شده است. “كميل نانجياني” پسري پاكستاني است كه از بچگي در شيكاگو بزرگ شده است و به عنوان يك استند آپ كمدين مشغول به كار است. خانواده ي كميل اصرار دارند كه او با دختري پاكستاني ازدواج كند ولي او عاشق  دختري آمريكايي به نام “اميلي” مي شود. بعد از مدتي “اميلي” دچار بيماري سختي مي شود و اين اتفاق، مسير زندگي اين دو نفر را متحول مي كند.

بيمار بزرگ

 

8. ستاره اي متولد شده است -۲۰۱۸- A Star Is Born

اگر به ديدن فيلم هاي عاشقانه با پاياني غم انگيز و نه چندان قابل پيش بيني علاقه داريد، اين فيلم را تماشا كنيد. “ستاره اي متولد شده است” داستان عشق پسري خواننده به نام “جكسون” (با بازي “بردلي كوپر”) به دختري است كه به خوانندگي علاقه دارد اما فرصت رشد و پيشرفت در اين زمينه را پيدا نكرده است.

“ستاره اي متولد شده است” در مراسم اسكار ۲۰۱۹ جايزه ي بهترين موسيقي اورجينال را دريافت كرد.

ستاره اي متولد شده است

 

9. بروكلين – Brooklyn – ۲۰۱۵

هر چند سال يك‌بار يك فيلم برتر به دنياي سينما وارد مي‌شود. اين فيلم هم يكي از اين فيلم‌هاي برتر است كه اشكتان را درمي‌آورد، حالا چه اشك شوق يا اشك غم. سايورس رونان در بروكلين نقش زن جواني به نام آليس را بازي مي‌كند كه در حين رقص عاشق يك پسر ايتاليايي مي‌شود. جان كراولي داستان فيلم را از رمان كولم تويبين اقتباس نموده است. قهرمان زن داستان در پايان فيلم به اين نتيجه مي‌رسد كه جايي كه هستيد مهم نيست بلكه نحوه زندگي‌تان و افرادي كه در كنارتان هستند مهم‌اند.

فيلم بروكلين

 

10. درخشش ابدي يك ذهن پاك – Eternal Sunshine of the Spotless Mind – ۲۰۰۴

افراد فراموش‌كار خوشبخت‌ترند. هر كس كه به توانايي‌هاي جيم كري و كيت وينسلت در نقش دراماتيك شك دارد بايد بهترين فيلم ميشل گوندري را تماشا كند. سؤال اصلي اين فيلم اين است: آيا بهتر است كسي را دوست داشت و او را از دست داد يا اينكه اصلاً به ياد نياوري كه كسي را دوست داشتي. در اين فيلم افراد مي‌توانند به يك كلينيك رفته و خاطرات خود را از ذهنشان پاك كنند. اما در نهايت قلب بسياري از خاطرات را نگه مي‌دارد و پيروز مي‌شود. براي دانستن پاسخ عقل و عشق اين فيلم را تماشا كنيد

فيلم درخشش ابدي يك ذهن

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۴۶:۴۹ ] [ saman ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی